الجزء الخامس الحجر الملعون

الجزء الخامس الحجر الملعون

روحت البيت وقلت خلاص انا خلصت من اللعنة ووصلت البيت وكنت طاير من السعادة اخيرا حياتي هترجع طبيعية تاني وخلاص انا خلصت من اللعنة اللي كانت بتلاحقني بس بمجرد ما دخلت اوضتي كل حاجة اتغيرت واتبدلت والسعادة اللي كنت فيها اتحولت حزن انا مش عارف لية بيحصل معايا كدة انا لقيت الحجر الملعون علي سريري لقيتوا وجنبية ورقة اول ما فتحتها لقيتها عنوان ماترددتش لحظة اني اروح العنوان اخدت الحجر والورقة وروحت علي العنوان اللي كان في الورقة العنوان دة وصلني لمكان شبة مهجور في الصحراء مافيش اي حاجة بتدلب علي ان في حد عاليش في المكان دة ياتري ممكن تكون دي مقبرة الكاهن المختفية انا شايف حاجة من بعيد مش عارف هي اية انا رايحلها وبكل خوف دي خيمة متهالكة وسط الصحراء ياتري في حدفي الخيمة دي انا خايف بصراحة ادخل قلبي مش مطمن وخايف من اللي ممكن اشوفة جوا الخيمة انا خلاص الرعب مالي قلبي وقفت عند بابا الخيمة ومعنديش الجراة اني ادخل لحد ما سمعت صوت بينادي علية من جوا الخيمة بيقولي ادخل يا احمد ماتخافش في اللحظة دي حسيت بخوف شديد هو مين اللي جوا وازاي عرف اسمي وازاي عرف اني واقف قدام الخيمة وخايف طبعا الحل الوحيد للاجابة علي كل اسالتي كانت بدخولي الخيمة دخلت والخوف ماليني لقيت راجل اول مرة اشوفوا حاطط في كل مكان رسومات زي دائرة الطلاسم اللي رسمتها قبل كدة وقالي تعالي يا احمد اقعد قدامي سالتوا انت مين وعرفن اسمي ازاي قالي يا احمد انت داخلت دائرة اللعنة المقفولة لازم ننقل اللعنة لحد غيرك علشان انت تعيش وقعد يقرا شوية طلاسم علي الحجر وبعدين اداني الحجر مربوط في خيط احمر وقالي انا حفيد الكاهن والكاهن ادي سر اللعنة لوالدي قبل ما يموت ووالدي ادهاني قبل ما يموت اللعنة دي وسرها بنورثة لابنائنا علشان تعيش دي لعنة من اخطر اللعنات بتحضر اقوي عشائر الجن والشياطين وكانت اللعنة دي لملك ودفنها معاة وكان الرابط بينها وبين العالم الحقيقي هو الحجر انت لما اخدت الحجر اخدت رابط اللعنة ومش هتتفك اللعنة عنك غير لما تديها لحد غيرك يعني لازم الحجر يكون لحد غيرك قولتتلوا بس انا بيظهرلي مخلوق من نار لونها احمر زي الدم بيحاول يحرقني ومخلوق من نار لونها ازرق بيحميني قالي اللعنة مؤذية والمخلوق الاحمر كان بيستخدم للشر والملك حضر المخلوق الازرق علشان يحمية يعني طول ما المخلوق الازرق بيظهر هيحميك من المخلوق الاحمر ودلوقتي لازم تدي الحجر لحد غيرك
قعدت افكر انا اي حد هديلوا الحجر هيعيش نفس اللعنة اللي انا عايشها وانا مش عايز حد يتاذي قالي انت ممكن تديها لحد ميت تدفنها معاة بس يكون موتة من اسبوع يعني جثتة لسة ماتحللتش وساعتها اللعنة تختفي ومش هتاذي بيها حد قلتلوا اة الراجل اللي انا كنت في جنازتوا لما اخدت الحجر مكملش اسبوع قالي تروح تاخد جزء من كفنة وتربطوا في الخيط الاحمر اللي حوالين الحجر وتدفنوا مع الميت ولازم يحصل دة بعد نص الليل وتخلص قبل شروق الشمس ولازم انت اللي تنزل القبر وتعمل كدة اخدت الحجر ومشيت النهاردة اليوم السادس علي موتة انا كدة هروح بكرة روحت نمت وقضيت يومي بفكر ازاي ادخل القبر طبعا بعد المغرب رحت المقابر وقعدت جنب القبر اللي هدفن فية الحجر واستنيت لنص الليل وخليت حارس المقابر فتحلي القبر ولكن قبل ما ادخل ظهر المخلوق الاحمر وكان اكبر وابشع من كل مرة وكان عايز يحرقني وكان بيهاجمني كتير علشان ماادخلش القبر مافيش وقت انا تعبت من كتر الجري وهوبيظهرلي في كل مكان فجاة ظهر المخلوق الازرق بس خرج بطريقة غريبة المرة دي وقعت نقطة ضوء من الحجر معرفش جات منين وبعدها اتحولت نقطة الضوء الي المخلوق الازرق وحصل صراع بينهم جامد المخلوق الاحمر بذل كل جهدة علشان يحرقني والمخلوق الازرق حاول بكل جهدة يحميني الوقت عدي والصراع شغال والشمس قربت علي الشروق دخلت القبر وبصعوبة قدرت اربط طرف الخيط في الكفن وانا بدفن الحجر شرقت الشمس انا كنت خلصت الحمد للة والمخلوق الاحمر ضوء الشمس حرقوا والمخلوق الازرق اختفي الي الابد وانتهت اللعنة وكانت اجازة لا تنسي

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق