الحجرالملعون

الحجرالملعون


الحكاية دي بدات من وانا عندي 18 سنة انا شاب اسمي احمد انا بحب اجمع الاشياء القيمة دي من احد هواياتي زي زي كل شاب بحب اخرج واتفسح وبحب عيلتي اوي مكنتش بسيب مناسبة غير لما احضرها معاهم سواء فرح او عزاء واي مناسبة غيرهم المهم انا كنت بدرس برة مصر وكنت باجي في الاجازة واول مرة تكون اجازة صعبة علية بالشكل دة مش هطول عليكوا انا نزلت اجازتي وحصلت حالة وفاة وبما ان انا الابن المطيع بابا قالي لازم تيجي معانا العزاء فروحت معاة عادي دخلنا المقابر ودفني المتوفي وكل حاجة طبيعية وصلينا صلاة الجنازة وبعدين خرجنا وانا طالع من المقبرة شوفت حاجة في الارض ملونة الوان في غاية الروعة والجمال ميلت عليها خدتها دي طلعت حجر ملون انا ماشوفتش في حياتي حجر في جمال الحجر دة افتكرت انة حجر نادر وحبيت الوانة واناقلتلكم كانت هوايتي اجمع الاشياء القيمة فاخدت الحجر بس بمجرد ماخرجنا من المقابر بدا ت حياتي تتغير اول حاجة واحنا علي الطريق انا كنت سايق العربية ومروحين انا مش متهور في السواقة وبسوق براحة يمكن دة كان سبب نجاتنا من الموت لان واحنا في الطريق بدوس فرامل مافيش خالص فرامل العربية مش موجودة طبعا انا فلت انها مجرد صدفة وان دة عطل شائع المهم ربنا ستر ورحنا البيت دخلت اخد الشاور بتاعي النور قطع بردة كانت حاجة عادية بس اللي مكانش عادي ان صوت الكمبيوتر بتاعي كنت مشغلوا علي اغاني والغريبة انة فضل شغال بس الصوت بدء يقطع بقي عامل زي التشويش وبعدين سمعت كلام غريب مكنتش فهموا كان في حد بيتكلم بس مش الاغاني الاغاني وقفت والتشويش علي وسمعت جمل غريبة الجمل دي كانت(ملعون-نهايتك-انت-وبعدن سمعت حد بيقول اسمي بس متقطع ا-ا-احم-احمد-احمدددددددددد-احمد وبعدين صوت ضحكة مخيفة اوي ههههههههههههههههههههههههه وبعدين اختفي الصوت والكمبيوتر سكت خالص قلت اكيد بيتهيالي من التعب لاني من الصبح في المقابر والحادثة اللي كانت هتحصل بردوا خوفتني المهم ماحطتش في بالي كتير وقفت قدام المرايا شوية وقلت اغسل وشي النور جة فجاة شوفت في المرايا حد ورايا بتلفت النور رجع قطع وبعدين جة علي طول في ثانية بس مكنش في حد ورايادخلت انام وقفلت الكمبيوتر وكنت نسيت الحجر ونمت بس حلمت حلم مخيف اوي كان في واحد طويل اوي وجسمة عبار عن نار وكان بيقرب مني وكنت بجري بس مسك ايدي جامد ايدي اتحرقت لان ايدية كتلة من النار صحيت من كتر الوجع اللي حسيتوا لقيت ايدي فيها حرق مكان ما مسكني في الحلم في اللحظة دي قلبي اتملي خوف ماما دخلت اوضتي قالتي تعالي باباك عايزك تيجي تاكل فطبعا محبتش اعرفهم حاجة لان انا الصغيرخرجت اكلت وخرجت مع اصحابي كل دة وانا ناسي الحجر الملون وانا قاعد بهزر مع اصحابي كان الوقت اتاخر بطلع الموبايل من جيبي لقيت الحجر مسكت الحجر وقعدت اقلب فية بتفرج علي جمال الوانة وبعدين شوفت ضوء بعيد في الظلمو لا دي نار دي حاجة مولعة دة نفس الراجل اللي حلمت بية بقيت خايف ولساني تقيل مش عارف اتكلم وبعدين شاورت لاصحابي علية بس المفاجاة محدش شايفوا غيري وفضلوا يقولولي مالك ياابني اية اللي حصل وانا خايف وفضل يقرب مني ويقرب وانا من الخوف مش قادراتكلم وفضلت ارجع لحد ما وصلت لسور ومافيش مكان اهرب منة وفضل يقرب ويقرب

انتظروا احداث الجزء التاني علشان تعرفوا اية حصل معايا

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق